اشتباهات مهم هنگام پخت پیتزا

شاید بارها اتفاق افتاده باشد که پیتزایی که پخته‌اید قوام لازم را نداشته و هنگام سرو، تمامی اجزای آن از یکدیگر جدا شده است. این جاست که باید به فکر استفاده از پنیر پیتزای بیشتری بیفتید و میزان بیشتری از آن را لابه لای مواد اضافه کنید. اما با این حال نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا استفاده بسیار زیاد از پنیر نه تنها باعث دیر هضم و چرب شدن پیتزا می شود بلکه باعث می شود که برای مدت یک هفته دچار یبوست شوید. مقدار پنیر پیتزا باید به قدری باشد که بتوانید محتویات پیتزا را ببینید. سس و یا پوسته‌ی پیتزا را ببینید. فراموش نکنید که باید پنیر پیتزا را لابه لای مواد نیز اضافه کنید.

ضخامت پیتزا را زیاد نکنید

استفاده از مواد اولیه بسیار زیاد در تهیه پیتزا ممکن است پیتزای شما را خراب کند. از آنجا که سطح رویی پیتزا زود پخته می‌شود، میزان مواد اولیه استفاده شده در پیتزا نیز نباید زیاد باشد. به عبارت دیگر، اگر ضخامت پیتزا بسیار زیاد باشند، مواد درون آن خوب پخته نمی شود. در صورتی که ضخامت پیتزا را زیاد کنید ممکن است هنگام پخت لایه های پیتزا، سطح آن بسوزد. بنابراین بهتر است ضخامت پیتزا حدود یک سانتیمتر باشد تا خوب پخته شود.

گوشت و حتی سوسیس پیتزا را از قبل بپزید

اگر قصد تهیه پیتزای گوشت دارید قبل از آن که گوشت خام را در پیتزا استفاده کنید، حتما باید آن را بپزید. البته استفاده از گوشت های نمک سود شده مانعی ندارد، اما از افزودن سوسیس، ژامبون، مرغ و گوشت گاو خام به پیتزا باید خودداری کنید. ابتدا آنها را بپزید و سپس در  پیتزا استفاده کنید. از آنجایی که برای پخت پیتزا به زمان کمی  نیاز است، این گوشت های خام در این مدت کوتاه پخته نمی شوند و شما را در معرض ابتلا به عوارض مصرف گوشت خام قرار می دهد.

دمای فر را زیاد کنید

برای آن که پیتزای شما خوب پخته شود باید آن را در دمای بالا و برای مدت کمی بپزید. با این کار درون پیتزا برشته خواهد شد و رویه و پنیر پیتزا نیز بیش از حد پخته نمی شود. پیتزا فروشی ها از فرهای مخصوص پخت پیتزا و از دمای بالاتر از ۵۰۰ درجه ی فارنهایت برای پخت پیتزا استفاده می کنند.برای پخت پیتزاهای خانگی می توانید از دمای حداقل ۴۵۰ درجه ی فارنهایت یا ۲۲۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید البته به یاد داشته باشید که پیش از گذاشتن پیتزا درون فر، آن را گرم کنید. پیتزا را در طبقه ی وسط فر و در مرکز فر قرار دهید. برای آنکه پیتزای شما خوب پخته شود تنها یک پیتزا را در فر قرار دهید. زمان میانگین برای پخت پیتزاهای خانگی بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می باشد.

خمیر پیتزای مناسب انتخاب کنید

خمیرهای مخمری بهترین خمیر پیتزا می باشند زیرا در دماهای گرم ور می آیند. فر را کمی گرم کنید و ظرف خمیر پیتزا را در طبقه ی اول فر قرار دهید تا خمیر بخوبی ور بیاید. بعد از آن که خمیر ور آمد باید بدانید که چطور خمیر پیتزا را پهن کنید. برای آنکه خمیر به میز و یا تخته ی آشپزی نچسبد، پیتزا فروشی ها از آرد درشت ذرت استفاده می کنند  و با دست خود گوشه های خمیر را می گیرند و کش می دهند. زیاد خمیر را کش ندهید و آن را زیاد دستمالی نکنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *